Republički zavod za statistiku saopštio je danas da su cene proizvoda i usluga u oktobru ove godine u odnosu na prethodni mesec u proseku povećane za 0,2 posto. Potrošačke cene u oktobru 2013. godine, u poređenju sa istim mesecom 2012. godine, povećane su za 2,2 posto, dok su u odnosu na decembar 2012. godine veće za 2,6 posto.Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u oktobru ove godine, u odnosu na prethodni mesec, najveći rast cena zabeležen je u grupama restorani i hoteli - 4,6 posto, rekreacija i kultura - za 2,5 posto, odeća i obuća - za 1,2 posto, alkoholna pića i duvan - za 0,6 posto, stan, voda, električna energija, gas i druga goriva i obrazovanje - za 0,2 posto i u grupama zdravstvo i nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana - za 0,1 posto.
Republički zavod za statistiku saopštio je danas da su cene proizvoda i usluga u oktobru ove godine u odnosu na prethodni mesec u proseku povećane za 0,2 posto.
U saopštenju se navodi da su potrošačke cene u oktobru 2013. godine, u poređenju sa istim mesecom 2012. godine, povećane za 2,2 posto, dok su u odnosu na decembar 2012. godine veće za 2,6 posto.
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u oktobru ove godine, u odnosu na prethodni mesec, najveći rast cena zabeležen je u grupama restorani i hoteli - za 4,6 posto, rekreacija i kultura - za 2,5 posto, odeća i obuća - za 1,2 posto, alkoholna pića i duvan (0,6 odsto), stan, voda, električna energija, gas i druga goriva i obrazovanje - za 0,2 posto i u grupama zdravstvo i nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana - za 0,1 posto.
Pad cena zabeležen je u grupama transport - za 0,7 posto, hrana i bezalkoholna pića - za 0,3 posto i komunikacije - za 0,1 posto.
Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.
Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju.